Vrouw maakt haar golf schoon – een brutale dief besluipt haar: een foto uit het nazi-tijdperk in het pand van een VW-autodealer maakte furore op sociale media – nu wordt de autofabrikant gevraagd actie te ondernemen. Na het schandaal rond een foto uit het nazi-tijdperk op het terrein van een autodealer in Mexico, riep het Simon Wiesenthal Center de Volkswagen Group op om actie te ondernemen. “Namens onze meer dan 400.000 leden wereldwijd eisen wij dat u, als Duits bedrijf, de wet die nazi-symbolen in het openbaar verbiedt, handhaaft”, aldus een maandag gepubliceerde verklaring. De organisatie houdt zich bezig met het accepteren van de Holocaust. VW Mexico heeft al de gevolgen aangekondigd.

In het weekend plaatste een vrouw een foto op Twitter vanuit het pand van een VW-dealer in Mexico-Stad. Op de muur hangt een foto van het leggen van de eerste steen van de VW-fabriek in wat nu Wolfsburg is in 1938 met Adolf Hitler en talrijke swastika’s. “We spreken ons uit tegen elke vorm van haat en discriminatie”, aldus een verklaring van VW Mexico. Het bedrijf heeft de autodealer opgeroepen om met onmiddellijke ingang te stoppen met het gebruik van dergelijke beelden en zal actie ondernemen. Meer gedetailleerde informatie over de gevolgen werd aanvankelijk niet gegeven. (mss / dpa)

Was dit artikel over de Forbes-lijst interessant? We zijn blij met elke feedback!

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *