De beste CRM (Customer Relationship Management) systemen bieden werknemers van een organisatie actuele informatie over klanten en opdrachtgevers in real-time. Een CRM-systeem is vooral gericht op het stroomlijnen en automatiseren van processen voor marketing, sales, customer service en fieldservice. Het juiste CRM-systeem creëert een win-win situatie voor zowel klanten als medewerkers.

Hoe ondersteunt een CRM-systeem het personeel

De juiste informatie over klanten in real-time, zorgt ervoor dat medewerkers de klanten een oplossing op maat kunnen aanbieden.

  • Actuele gegevens en analyses zorgen voor het eerder spotten van kansen
  • Met de inzichtelijkheid van klanten en hun behoeften kan marketing en sales service op maat bieden
  • Verlaging in zoekacties en follow-ups door gecentraliseerde klantgegevens

Hoe een CRM-systeem klanten helpt

Een goed CRM-systeem, zoals Microsoft Dynamics 365 (vervanger van Microsoft Dynamics NAV/Navision) biedt voordelen voor zowel personeel als klanten door middel van speciale tools. Denk bijvoorbeeld aan een tool om te communiceren met uw bedrijf.

  • Communicatie tooling voor klanten via elk kanaal en apparaat
  • Toegankelijkheid tot meer gegevens, zodat klanten een goede beslissing kunnen maken bij de aankoop van een product/dienst
  • Het zelf laten inplannen van service momenten

CRM-systemen voor Sales, Marketing en Service

De basis voor elk CRM-systeem is dat het ondersteuning biedt voor de afdelingen Sales, Marketing en Service.

Sales

De medewerkers van de verkoopafdeling krijgen een overzicht van klanten, waarbij nieuwe zakelijke kansen in kaart worden gebracht. Daarvoor is het essentieel dat het personeel gegevens en verkoopprestaties worden gedeeld. Daarnaast moeten er verkooprelaties worden ontwikkeld met de juiste kopers. Ten slotte kan er gebruik worden gemaakt van artificial intelligence (AI) om het verkoopproces op te delen in stappen per fase. Op deze manier bepaal je op voorhand wat er moet gebeuren en wanneer iets moet gebeuren.

Marketing

Met een CRM-systeem verbetert u het rendement van uw marketinginvesteringen. Verschillende campagnes kunnen uitgevoerd worden via meerdere kanalen. Bepaal van tevoren welke soort berichten er naar klanten gestuurd moeten worden en ook wanneer deze verstuurd moeten worden. Kies het ideale moment. De integratiemogelijkheden met Sales zorgen ervoor dat er sneller leads gevonden worden en deze geconverteerd kunnen worden. Ten slotte biedt het systeem ondersteuning bij het maken en versturen van een bericht via een bepaald kanaal waar uw klant de voorkeur aan geeft.

Service afdeling

Het voldoen aan de verwachtingen en wensen van de klant staat voorop. Met het juiste CRM-systeem creëert u vertrouwen en zorgt u ervoor dat klanten met u willen werken. U levert communicatie via het kanaal of apparaat naar keuze van de klant. De medewerkers van de klantenservice leren door gegevens en intelligentie hoe ze betere service kunnen bieden en de kosten worden verlaagd. Ten slotte krijgt uw afdeling een compleet beeld van de klant waardoor er altijd een oplossing op maat kan worden gegeven.

Tijdens de implementatie van een CRM-systeem, zoals Microsoft Dynamics 365 komen er allerlei vragen naar boven. Een consultant met ervaring kan hiervoor een goede oplossing zijn. Qexpertise heeft meer dan 20+ jaar ervaring als ERP en CRM consultant en helpt u graag bij een goede implementatie.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *