De consument bevindt zich steeds vaker online. Die ontwikkeling is sinds de coronacrisis in stroomversnelling terecht gekomen. Zelfs nu de pandemie achter ons lijkt te liggen, is de consument niet meer weg te denken uit de online shopwereld. Het is nu dan ook aantrekkelijker dan ooit tevoren om een eigen webshop te beginnen. 

Met de huidige technieken is het eenvoudiger dan ooit om een eigen webshop in elkaar te zetten. Bijna iedereen is tegenwoordig in staat om een mooie webshop te bouwen. Een mooie webshop is echter iets heel anders dan een website die ook daadwerkelijk gevonden wordt en klanten aantrekt. Daar moet nog veel meer voor gebeuren. Wil jij een vliegende start maken in de wereld van e-commerce? Volg dan de volgende drie onmisbare tips bij het starten van een eigen webshop. 

1. Schakel een marketingbedrijf in 


Door onze digitale samenleving staan we constant in contact met de gehele wereld. We kunnen nieuws vanuit de hele wereld lezen, hebben allerlei informatie binnen handbereik en hebben soms dan ook het idee dat we alles zelf kunnen leren. Ook over online marketing is veel te vinden. Dit betekent echter niet dat je direct een pro bent door veel artikelen te lezen. 

Online marketing is onmisbaar om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten en vindbaar te maken voor jouw doelgroep. Maar ben je wel op de hoogte van de laatste online marketing trends? Weet je het verschil tussen Omnichannel en Multichannel? Weet jij hoe je de beste customer journey kunt realiseren? Weet je welke zoekwoorden van belang zijn voor jouw Google Ads campagne? 

Vergis je niet, online marketing is heel complex. Bovendien maakt het constant veranderingen door. Daarom is het verstandig om dit aan een professioneel marketingbedrijf over te laten. Zo weet je niet alleen zeker dat het op de juiste manier wordt gedaan, maar bespaar je ook nog eens veel tijd. 

2. Wees uniek 

De digitale wereld is booming. De consument bevindt zich hier. Dan lijkt het heel aantrekkelijk en eenvoudig om een eigen webshop te beginnen. Bedenk echter ook dat de webshops inmiddels al als paddenstoelen uit de grond schieten. Je zal dus echt je best moeten doen om op te vallen. Om uniek te zijn in je doen en laten. Goede eigenschappen tonen. Bedenk daarom goed wat jouw bedrijf uniek maakt. Zijn het je diensten? Je producten? Of misschien wel de website? Je kunt heel veel dingen doen om nét een tikkeltje meer op te vallen bij de klant. Licht deze eigenschappen vervolgens extra uit met behulp van marketingbedrijf Ternair. Op die manier weet men waarom ze juist voor jóuw bedrijf moeten kiezen. 

3. Onderzoek de grootste concurrenten 


Wie zijn jouw grootste concurrenten? Bezoek deze webshops eens en wees objectief tijdens je beoordeling. Wat maakt – volgens jou – dat deze webshop zo populair is. Wat ziet er heel handig uit? Wat trekt mensen aan? Doorloop hierbij ook het aankoopproces en bekijk welke functies je eventueel over zou kunnen nemen voor je eigen webshop. 

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *