Wanneer we bezig zijn met een onderzoek of het verzamelen van gegevens voor een budget presentatie moeten er ontelbare gegevens verzameld worden. Deze gegevens zijn onwijs belangrijk voor het inzichtelijk maken van het probleem en of knelpunt. Veelal worden gegevens verzameld uit in een Exel bestand. Neem een opsomming van kosten plaatsen als voorbeeld, wanneer je dit exporteert uit Excel is het wellicht voor jou duidelijk. Maar wanneer je ene presentatie moet geven is het niet mooi, netjes of overzichtelijk voor hen aan wie je presenteert. Hoe maak je dit goed inzichtelijk? Ik heb hier 2 tips, ben je nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder!

Tip 1: importeren en sorteren

Wanneer je de gegevens aan het verzamelen bent is het zaak om een duidelijk overzicht hebt. Veel mensen verzamelen hun gegevens in Excel en juist doordat het heel veel gegevens zijn, kan dit super onoverzichtelijk worden. Het is hierom ook zaak om je gegevens overzichtelijk te verwerken in een Excel. De pro-tip hiervoor is om alles stap voor stap te doen. Stel je hebt 5 types gegevens welke je wilt verzamelen, start zoals je altijd doet en verzamel gegevens A. vervolgens ga je niet direct verder met gegevens B, maar stap je 10-20 minuten weg van je werk of ga je wat anders doen. Hierna ga je gegevens A overzichtelijk verwerken in het Excel, wanneer je dit overzichtelijk hebt verwerkt ga je pas naar gegevens B. Nadat je de gegevens hebt verzameld stap je weer even weg, sorteer je gegevens B en daarna ga je gegevens A en B doorlopen of het allemaal overzichtelijk is. Door deze stappen te volgen zorg je voor een overzichtelijk en duidelijk bestand wat je zelf later makkelijker kan exporteren in een visuele presentatie.

Tip 2: Gebruik hulp

Er zijn ontzettend veel manieren om gegevens overzichtelijk te maken voor de ontvanger. Zelfs PowerPoint biedt mogelijkheden om grafieken te maken en beperkte design mogelijkheden. Maar dit betekend alsnog dat je zelf alle gegevens moet verzamelen om dit te maken en dit geldt voor alle design programma’s. Maar wat als ik je zou vertellen dat er een speciale Microsoft software is welke je kan invoegen in je Office applicaties? Dat zou een droom zijn, want deze plug-in helpt jou bij de gegevens verzameling en ook de opmaak hiervan! Het programma Microsoft Power BI is een uitkomst voor data-analyses. Maar om dit programma goed te begrijpen is er veel tijd nodig en tijd is geld. Hierom is het zaak een echte professional op dit gebied in te schakelen wie jou helpt met jou gegevens verzameling. Een echte expert op dit gebied is Newbit, zij helpen jou met jouw gegevensverzameling en het overzichtelijk maken hiervan. Dus wacht niet langer en schakel hulp in voor jouw bedrijf!

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *